söndag 7 september 2008

Ironi i dagens inlägg..

Jag har som ni säkert redan sett, tagit bort alla tidigare inlägg.

Att bli utnyttjad av andra för att DE skall tjäna pengar på vår situation..no..no det är inte acceptabelt.
Därför så bestämde jag mig för att lägga in lite länkar i texten på mitt förra inlägg.
Så att ni vet lite om mig och mitt arbete..

Information kan vara på sin plats..Regeringen har beslutat att fördela sex miljoner kronor för lokal samverkan för kvinnofrid för att stärka samverkan mellan olika aktörer i arbetet mot mäns våld mot kvinnor. Utvecklingsmedlen kan sökas av en eller flera kommuner gemensamt och avser åren 2008-2010. I beslutet aviserar regeringen att totalt 23 miljoner kronor ska avsättas för ändamålet under perioden...

Jag skickade därför ett brev till justitiedepartementet idag.
Till xxx

I rent informationssyfte så vill jag bara tipsa dej om att gå in på min blogg och läsa om hur andra får bidrag på min bekostnad..
Jag har funderingar på hur kunskapen ser ut hos länsstyrelsen som delar ut pengar till olika projekt i landet.
Men även hos skattemyndigheten som faktiskt ansvarar för vårt skydd.
Det är skrämmande att se att jag som gör ett sådant bra arbete inte kan få bidrag på grund av min skyddade identitet.
Men att andra UTAN kunskap kan få det..och utan kontroll.
http://kartbarn.blogspot.com/

Jag är inte arg för det inträffade, bara irriterad.
Men som vanligt så ser jag allt ifrån den possitiva sidan.
Det är bra reklam för mig i slutänden.
Men vad skall man göra för att förebygga att det händer igen.
(kanske något att ta med sig i framtiden?)
Med vänliga hälsningar
Marianne
----

Inläggen som tidigare fanns här kommer istället att använda i mina bokprojekt. Både jag och förlaget kommer då gemensamt att kunna skydda mitt arbete. Som författare så kommer jag att ha en helt annan möjlighet.

Bloggen kommer därför från och med nu ändra form.

Skyddad identitet, hotade gömda kvinnor och barn är fortfarande temat.
Jag vill på denna blogg visa min uppskattning till alla beslutsfattare i alla led.

Idag vill jag börja med att säja att: Sverige Är fantastiskt!
http://sydsvenskan.se/sverige/article365199/Kriminella-som-lamnar--gang-ska-fa-battre-stod.html

Kriminella som lämnar gäng ska få bättre stöd

citat ur länkad nyhetsartikel: //"Redan i dag kan vittnen få skyddad identitet. I november utökas möjligheten för vittnen att få framträda på tv-skärm via länk för att slippa ställas ansikte mot ansikte mot den åtalade i rättssalen. Men Beatrice Ask vill också stärka samhällets stöd åt kriminella som bestämt sig för att lämna brottets bana. Exakt hur det ska gå till vill hon överlåta åt utredaren. – Om du varit medlem i ett kriminellt nätverk har du ofta dålig utbildning, inget arbete och ofta är du skyldig folk pengar. Där måste vi bli bättre på att stötta. Det kan handla om bättre skydd, men också att man hjälper till med utbildning och kanske en startsumma för att börja om och bygga andra typer av nätverk, säger Ask. //

Jag tycker nästan att citatet säjer allt..
Sverige ÄR fantastiskt


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: